LAVENDER'S STORY

LAVENDER'S STORY

Wednesday 23 May 2012

Terima kasih, Ya Allah..


Entri hari ini adalah kesinambungan drpd entri yg semalam tuh... Semalam masa otw balik umah setelah seharian berada di opis (seharian la sgt;p) , aku singgah la kat 1 farmasi yg xjauh drpd umah..saje je nk beli stok asid folik yg da nak abis..tp sbnrnye tujuan utama aku g adalah nk beli alat pregnancy test tuh...hehehehe...abis da suami kata beli je la,nnti dia refund...blh eh camtu..ngeh3..:)

Tp aku x de r terus wat test tu pun...aku mmg da berazam nk wat bile bgn tdo esok sblm subuh (which means pagi td la).. mmg nebes je..kitorg mmg da deal, apa pun keputusan yg bakal keluar, masing2 harus redha & terima dgn hati terbuka..

Sejak dari aku kawen spi la mlm semalam, dah ramai org dok gtaw aku dia mimpi aku dah ngandung...Antaranya yg aku ingat penah mimpi camtu ialah En. Husband sendiri, ibu, my father-in-law, dik aku, Nadia, Thuaibah, and many more lah.... tapi aku je yg x pernah mimpi apa2 pun psl ngandung...Tiap kali diorg mimpi & gtaw aku psl mmpi diorg tuh, msti la rs happy, mana tau kot2 mimpi jd kenyataan...Tp mungkin belum rezeki kami......

Mlm td, buat pertama kalinya aku plak mimpi yg aku pregnant.. Aku siap terjaga dr tidur...tgk jam baru pukul 4.45...terus teringat psl alat pregnancy test tuh..mls la plak nk bgn buat ujuan kehamilan tym pepagi buta camtuh...maka aku pun pujuklah mata utk tido balik semula...

Tp mungkin la sbb jiwa aku tgah x tenteram, aku mimpi lg skali psl pernancy nih...Aku mimpi yg aku da buat pregnancy test tuh and the result is positive...Maunya aku tak terjaga lg sekali...bukak mata, tgk jam, dah pukul 5.30...nk tdo balik cam dah x boleh..perut plak rs sakit cam nk terveron..(ni mmg rutin harian pas bgn tdo)..Nak x nk aku bangun la ngan rs nebes2 sbb aku kan mmg nk wat pregnancy test dgn menggunakan air kencing yg pertama pd hari ini..hehehe...

Blh plak eh air kencing payah plak nk kuar sbb rs nak membuang air besar tuh lebih membara dijiwa..ahahaha...tp setelah berusaha, dapat la jugak amik sikit sample air kencing utk letak kat tempat tuh...

bende yg membuatkan kami tersenyum ceria di pagi hari :)


The result was so awesome..sekelip mata je da nampak double line which means it's positive..Alhamdulillah...dan2 tu jugak la aku stop terus buang air, cuci pape yg patut, terus kuar toilet cium pp husband yg tgah tdo...pastu aku sengaja je bukak lampu wlwpun tym tu blom pukul 6..hahaha...aku tunjuk kat die alat tuh...dia pun terus terduduk kegembiraan..Alhamdulillah...ni lah yg kitorg nanti2 kan selama ni....Harap2 betul r keputusan ujian nih.. X sabar nk melalui fasa baru dlm hidup.


Allah tu mmg Maha bijaksana..Dia aturkan apa yg terbaik utk kita...Aku yakin mmg ni lah masa terbaik utk aku mengandung sbb aku pun br bulan ni pindah sini ddk dekat ngan husband..At least kalau aku ngidam ke apa ke, blh mintak direct kat husband..hehehehe...Alhamdulillah....:)

rasa cam nak framekan je..;p
                              

No comments:

Post a Comment