LAVENDER'S STORY

LAVENDER'S STORY

Wednesday 9 January 2013

Minggu ke 38 :D

Alhamdulillah...harini dah 38 minggu 5 hari aku bawak si kecik dlm perut ni ke mana2 pun aku pergi... Masih sihat, masih larat drive g kje balik kje, masih larat jln2,etc.. O ye, tapi 2-3 hari ni ada la beberapa kali aku solat duduk sbb perut cam senak sgt, lagi2 bile nk sujud..Perut sudah memboyot la katakan... Berat as at last week (masa checkup pada 3/1/2012 is 63.7kg) i.e kenaikan 11.7kg sejak awal ngandung dulu..Kenaikan blh dianggap normal la...

namun begitu, even berat naik normal pun, strechmark da makin jelas la pulok kat anggota2 badan ni ha..hadoyla... :'( tapi xde r banyak kat perut cam yg slalu org pegnen kne tu.Strechmark aku banyak muncul kat kwsn punggung lak...Sobsobsosb..Kat peha ada sikit, kat pinggang pun ada gak la, tp sikit jugak... pas bersalin kang haruslah berusaha sedaya upaya mengembalikan bentuk badan asal serta menghilangkan segala strechmark2 degil tersebut... Org cakap strechmark payah nk ilang..hmmm..mmg la sgt merisaukan, tp I'll do my best la utk menghilangkannye..Chayok2!!! (ni tgah bersemangat ni...kot2 kang pas beranak da jd malas kang tatau la plak kan..hee....)

Setiap hari la aku & En.Asben dok nunggu2 tanda2 bile nk besalin..Rasa cam blom nampak sgt je tanda2 tu... No darah beserta lendir, no contraction setiap 5-10minit & no air ketuban kluar..Perut mengeras2 tu slalu je, tp xde r yg sakit teruk2 tu..So aku anggap bende tu biasa je.. tapi seriously sgt nebes & x sabar nk jumpe baby kecik yg ada dlm perut aku ni... Camne la agaknye muka dia nanti? Gelap ke, cerah ke, mancung cam Papa ke, pesek cam Mama ke, berat ke, ringan ke, etc..... Tp sbnrnye semua tu xde r penting sgt..Yg paling penting baby sihat & sempurna fizikal dah cukup... Semoga aku dpt bersalin secara normal & smga semua urusan dipermudahkan..Aminnn....

En.Asben has been a very good partner all this while... Dia sgt baik, sgt caring, sgt bnyk membantu, sgt membahagiakan wlwpun dia sgt suka menyakat aku... Secara keseluruhan En.Asben mmg telah menjaga aku dgn baik selama aku mengandung ni..Alhamdulillah... Semoga Allah akan membalas segala jasa baiknya..

* Baby, smga awak jd anak yg baik, soleh, encem, rajin, dan penyayang mcm Papa awak,k...Mama love both of u so much*

No comments:

Post a Comment