LAVENDER'S STORY

LAVENDER'S STORY

Tuesday 17 June 2014

Review : Breast Pump Autumnz Marvel

Dah lama sebenarnye nak membuat review pasal  Autumnz Marvel Single Electric breastpump ni, tapi asyik tertanguh je.. So sempena ada masa terluang nia ku rasa eloklah aku tulis sikit pasal bende yang dah banyak menabur jasa dan bakti ni...




Aku beli BP ni tym Syafi dalam kandungan lagi masa ada expo.. Bersemangat nak bagi Syafi susu ibu katanya.. Apa yang aku carik pada sesebuah BP sampai aku blh pilih bende ni?

1. Harga - yang ni benda paling utama sekali sebab nak beli apa2 pun mestilah within budget.. Ye dop?? Alhamdulillah time beli tu aku dapat below aku punye budget sbb beli time Expo kan...

2. Saiz- aku mencari BP yang ringan dan mudah diangkut ke mana-mana

3. Electric - yang ni sebabnye aku nak memudahkan urusan mengepam susu kalau kat ofis.. BP Autumnz ni juga boleh menggunakan kuasa bateri AA (4bijik)

4. Bunyi - x kuat

Secara jujurnya sebelum aku beli BP Autumnz ni aku x de la membuat research sgt psl produk ni sbb aku ada aim 1 brand lain.. Brand tu offer double pump.. Tapi sbb brand tu x ditemui dekat Expo tu, aku terus je grab Autumnz ni sebab semua ciri2 yang aku nak kat atas tu ada pada dia...

So adakah aku berpuas hati dgn performance BP tersebut? YES YES YES!!!!

Aku dah start buat stok susu waktu masih berpantang dgn bantuan BP Autumnz ni.. Pastu sejak hari 1st masuk office lepas habis maternity leave memang beg susu tu dah macan 2nd handbeg aku.. Sekarang Syafi dah 1y 5 m old.. BP tersebut masih berfungsi dgn baik & jarang menghampakan tuannya ini..

Oh ye, dl pernah la dia rosak sekali sbb dia terjatuh dgn kuat.. Time tu BP aku tu x boleh guna kuasa eletrik, tp still berfungsi kalau guna kuasa bateri.. Nasib baik la waktu tu BP masih under warranty.. Lebih kurang 3 hari  jugak la aku terpaksa return BP ni kat HQ dia untuk dibaikpulih, dan selama tempoh tu aku telah meminjam BP Kak long aku.. Dia dgn baik hatinya telah meminjamkan aku 2 BP dia iaitu Medela Swing (Electric) & BP Anakku (Manual).

Org cakap BP Autumnz ni lebih kurang cam Medela Swing kan.. Tapi aku cam x reti pulak guna Medela tu.. Aku lebih prefer guna Anakku wlwpun ia manual.. Best gak, cepat je botol susu penuh.. Sebab tu wlwpun manual, aku tetap suka.. Sekarang pun ada la sekali sekala aku guna BP Anakku..(belom lagi pulangkan Kak Long aku punye BP ni..buat harta ;p )

Ok kembali kepada BP Autumnz Marvel tu kan, dia ada 2 mode iaitu T1 & T2.. Kalau nak memulakan proses pengepaman, better start ngan T1 dulu..dia ada 8 level kekuatan..Blh adjust guna button + -... Kire cam sesi warming la gitu lebih kurang.. Kalau nak kekuatan yg lebih kuat, blh pilih T2..Pun ada 8 level kekuatan.. Cam aku, aku biasa guna T1 seminit dua, pastu guna T2.. 

Simple & Cute

Dah siap guna simpan balik dlm kantung dia.. 


Bunyik dia slow je.. Kdg2 time pam dlm opis, staff yg masuk bilik aku pun x perasan aku tgah mengepam.. 

Dia punye parts pun xde la susah sgt nk pasang... Tapi pernah la 2-3 kali aku tertinggal beberapa part tu kat umah tym aku g office.. Akibatnye xblh la nak mengapam guna BP :(

Semua parts yang diperlukan kita simpan dalam kantung lagi satu ni :)

Yang x best psl BP ni dia ada getah kecik yg tutup 1 lubang kat salah satu BP punye part .Kalau baru beli bende ni, Autumnz mmg bagi 2 extra getah tu (ni msti biasa ni kes org hilangkan getah tu..kecik kot..) ("_") ' Aku punye pun dah 3 kali hilang..nasib baik la getah tu murah je pun kalau beli baru.. Kalau x de bende tu, mmg cam x berfungsi la BP tersebut.. konsepnye begini: samua part adalah penting..kalau 1 xde, maka semua bahagian ibarat x berfungsi... 



Inilah getah kecik yang dimaksudkan tu

So far aku suka BP Autumnz Marvel ni.. Kalau ada sesiapa nk carik breast pump yg best pada harga yg berpatutan, pilihlah brand ni ye... I am very satisfied with this product ... :D

Lagi satu, aku percaya x kire la guna BP mahal ke murah ke, yang paling penting sbnrnye ialah keazaman nk bg anak susu ibu..



2 comments:

  1. Anonymous15:00:00

    salam sis...sye pon ade guna same autumnz marvel bp..sblm ni okey jer suction. suatu ari sye dismantle untuk cuci...then x tau silap kat mne..x de suction. then sye notice yg getah kecik tu x de. yg spare pon x tau mne sye letak. boleh bgtau kat mne boleh bli spare getah kecik tu...thanks

    ReplyDelete
  2. hi..salam..getah tu boleh je carik dekat mana2 kedai baby... Dulu saya rasa sy pernah beli kat kedai baby LittleWhiz.. boleh cube tgk website dia ni ha---> http://www.littlewhiz.com/

    semoga dapat kembali mengepam :)

    ReplyDelete