LAVENDER'S STORY

LAVENDER'S STORY

Tuesday 22 May 2012

Nak buat, tapi......

Setelah sekian lama x tulis blog, arini tetibe rs nak wat entri baru dlm blog yang dah bersawang ni ha.. hari ni, klu ikot aku punye application "My PinkPad" dlm android tuh dia kata aku da lewat 6 hari period... Oleh sbb tu, aku dah google mcm2 blog & forum sepanjang pagi nih nak baca bila org yg lewat datang bulan ni patut buat Urine Pregnancy Test (UPT)...ada yg cakap dia buat UPT ni pas sehari lewat period, pastu keputusannya +ve... ada tu period da x dtg 2 bulan, buat UPT 2-3 kali tapi keputusan -ve...bila g Klinik pastu scan br nampak upanya mmg da hamil... sng kata mcm2 kisah la yg aku baca...Sekarang kembali kpd masalah aku...sbnrnye bukan masalah pun..hehehe ;p

Dah 6 bulan kawin..rasa nak anak tu mmg da terbit da dlm jiwa nih...In fact, mmg rasa x sabar2 plak nk ada anak sndr... Rasa cemburu bila tgk kengkawan yg dah ada baby or yg sdg pregnan... Aku ngan hubby asyik tertanya2 je bilalah turn kami plak nk dpt berita gembira camtuh...

Bila dah 6 hari lewat ni (ni ikut kiraan yg application tu kirakan based on average aku period..kalau x ikut yg average ni dia kata aku da lewat 10 hari), mula r rs hepi ada sbb x period lagi.. Bayangkan, setiap kali g toilet, mesti aku rs berdebar2 je takut tetiba ada "red stuff" kat underwear... Betapa la kami suami isteri mengharapkan biarla period yg last month tu adalah yg terakhir for the next 9 month..Bila g tandas buang air pastu tgk underwear still clean & clear, tiap kali tu r rs leganya hanya Allah yg tahu...

Harini aku cam risau2 je patut ke tak aku beli alat UPT tu kat farmasi...bkn pe, risau kecewa je klu aku beli ptg ni, pastu mlm kang tetibe terperiod...kan ke frust tuh...lgpun agak2 klu 6 hari dah nampak ke keputusannye..hmm... wisaw je uolllss... Tp hati aku ni cam debar2 je..rs nk wat ujian tu cam membara wlwpun takut2..ni semua angkara terpengaruh ngan bacaan forum ngan blog2 sekalian tu r ni..haishhh...

Aku msg la En. Husband tnye apa pendapat dia..

" Bile tgk blog & forum2 ni, rs x sbr je nk wat pregnancy test..tp ada yg tls kdg2 da lmbt 10-14 hr piyed br better check utk kptsan yg lbih btol"

Dia jwb, " okeh cyg..apepun kptsnnye, abg redho k..abg syg ayg..abg kan sentiasa bersama ayg..harini dah hr keberapa?"

"hari ke 6...ada yg tls ada tu lewat sehari pastu dia check da ley detect pegnen..ada yg spi sebulan lewat punx detect pape..da 3 bln br detect.."

"Boleh...bg la x saba nak try taw..huhu.."

"klu ayg beli ptg ni pun,wktu yg elok wat test sok pg tym nk buang air kali pertama..takutnya klu beli ptg ni pastu tetibe lm period"... yup, aku kongsi apa yg bermain kat fikiran aku bersama suami..

"haha..nk try blh je yang..serahkan pd Allah"

aku pun suruh la En.Husband tlg belikan alat pregnancy test tu sbb aku cam takut plus mcm2 la bermain kat kepala nih...tp msti la dia suruh aku je beli sndr..hihihi...skang aku ni dlm dilema patut ke tak aku beli arini..ke tunggu je lmbt sket mana tau aku punye period tu saja gedik2 nk munculkan diri dia lambat sikit..haishhh...

ya Allah,aku harap sgt ada zuriat dlm rahimku ini..

Tiap hari aku berdoa smga kami dikurniakan zuriat yg blh mengukuhkan kasih syg antara kami suami isteri...yg blh memudahkan perjalanan kami ke syurga..yg blh mendoakan kami ketika kami di alam barzakh nnti...Nak sgt dpt anak yg soleh dan solehah...Impian aku, klu aku ada anak, aku nk hantar dia g skolah tahfiz..mak ayah dia ni nk hafal al-Quran x mampu, harap2 ada r zuriat yg mampu penuhi cita2 kami yg terkandas nih...Aminnn....

No comments:

Post a Comment