LAVENDER'S STORY

LAVENDER'S STORY

Tuesday 11 September 2012

Apabila selera makin kembali muncul.. :)

Harini dah 24 Syawal 1433H.. Dalam erti kata lain, dah lebih kurang 24 hari la aku kembali berselera makan..kuikuikui.. Sejak 1 Syawal haritu, selera makan ni mcm da x mo berkurang...rasa macam nak kne mengunyah je tiap masa... Muntah? ada la sekali dua je, tp dah x mcm dl.. Kirenye morning sickness aku mula terkawal bila da mengandung 18weeks a.k.a 4 bln setengah..lama gak tuh...Tapi sbb aku mula muntah2 pun area 2 bln setengah, so aku berdepan ngan situasi tersebut dlm 2 bln je r.. Whoa...2 bln pun perit woooooo

Sebelum raya aritu berat aku 50kg (ni ikut alat penimbang kat klinik tu r)..Kiranya sepanjang 4 bln tempoh kehamilan, aku turun berat sekitar 2 kg... Tp bln kelima ni aku komprm sekomprem2nye yg berat aku akan naik...Lagi 2 hari ada monthly medical check up..Nebes la plak..Padahal diri sndr yg x reti kawal nafsu makan, lg mau nervous plak,kan...apa da................;p

Sebenarnye aku sgt bersyukur la sbb da berselera makan balik semula.. Kalau x dl asyik wisaw2 je apa la yg baby aku makan klu aku pun x lalu nk mkn... Skang ni mama yakin awak sntiasa kenyang kat dlm perut mama ni..ahahaha...

Be good inside, ye sayang.. Mommy loves U so much................. XOXO


No comments:

Post a Comment