LAVENDER'S STORY

LAVENDER'S STORY

Tuesday 17 March 2015

Bauan yang Menggamit Memori

Wah tajuk cam Klasik Nasional sangat kan..Hikkss

Aku bukanlah perfume addict sangat.. Boleh kira la berapa kali je pun beli perfume yang mahal-mahal..

Tapi ada few perfume yang bauannya meninggalkan kesan mendalam di hidung dan memori aku...

Dior Addict 2 by Dior


Aku suke bau Dior Addict 2 ni.. Dia cam soft & fresh.. Harum.. Bauan ni mengingatkan aku pada kenangan ketika belajar kat Uni dulu sebab roomate aku pernah pakai perfume ni. Haha.. Kalau sesape nak beli perfume bau ni pastu tahan lama pada harga yang murah, boleh try beli Hot Perfume "Balqis".. Serious berbaloi2 bak hang... Aku da pernah beli few times yg Hot Perfume punya tu.. Beberapa kali jugak la orang tanye perfume ape yg aku pakai sbb bau dia cam sodap & tahan lama gitew.. Padahal I tengah pakai perfume yg berharga RM12/RM 12.00 shj uollss.. Hehehe...

Ralph Lauren Blue

Bau perfume ni pun sangatla sedap..Bau dia cam unik je dihidung aku.. Sangat fresh.. Sangat mendamaikan dan menenangkan.. Bau ni meningatkan aku kat zaman Uni jugak waktu shortsem sebab ada kawan aku pakai. Bile ddk sebelah dia/ naik kereta dia, rasa cam tibe2 aku pun terharum sekali..hahaha..boleh gitu? Tapi tapi tapi, dimaklumkan perfume ni x de dah dijual kat kedai2 perfume kat Malaysia.. Selalu kalau kat kaunter Ralph Lauren banyak yang botol2 lain tu ha cam Ralph Eau De Toilette, Ralph Lauren Big Pony Collection,etc... sadis weyh... jadi x tau la mane nak carik bau yang macam ni lagi...



Impulse

Brand Impulse memang wangian yang sangat femes mase aku zaman sekolah menengah. Dia ada banyak kaler.. Tapi aku paling suke kaler hijau ngan biru muda. Body shower dia pun sangat la wangi dan refreshing. Baru2 ni aku tetibe je teringat kat brand ni setelah berkurun x guna/ x beli barangan Impulse. Tapi tapi tapi rupanya barangan ni da xde dijual lagi la pulak kat kedai2 mahupun pasaraya2 besar di Malaysia. Abistu mane aku nak carik ek? Ala...Da bankrapkah kompeni mereka itu?

Adidas Eau De Toilette Tropical Passion


Ni adalah bauan yang aku sangat2 nak carik balik semula sekarang. Aku guna perfume ni mase belajar & tym buat chambering dulu. Bau dia cam fruity sikit.. Bau yang fresh, ala2 jiwa remaja, wangi, segar, etc.. Pastu yang bestnye lagi, walaupun rege dia murah je pun, tapi sgt la long lasting..Dah beberapa hari perfume ni menerpa ingatan aku.. Hahaha.. Menerpa ko..Ayat special sgt la konon.. Tapi tapi tapi, perfume ni pun da x ditemui jugak. Kat kedai2 slalu ada yang botol biru, ijau ngan pink..Mane yang botol oren ni???? I want thissssss... T_T Kenapa bauan yang aku nak je xde? Purke?Purke?Purke?

Body Shop Aztique


O ye..ni ada satu lg perfume aku sangat sangat sangat suke.. Perfume Body Shop botol kaler oren.. .. Tapi tu pun dah xde keluar lagi.. Yang ni memang wangi gilos.. Dia bukan bau yang cam lembut bungaan2 mendayu2 tu tau.. Haha... Bau dia sangat la unik. Dulu2 aku rase aku x pernah bau mane2 perfume pada bau itu  melainkan hanya bau Body Shop Aztique tu je..Kire sgt ekslusif, one and only.. Pakai 1 sembur je pun blh tahan berjam-jam. Nak dijadikan kisah, ada satu waktu tu aku baru je beli perfum ni.. Banyak lagi dalam botol.. Tetibe beg aku kena rompak.. Maka dengan perfume itu sekali la dia rembat.. Ciss.. Kurang asam sungguh kau perompak.. I hate u!!!

Kalau sesape tau mane nak carik bauan yang similar ngan perfume2 yang aku nak ni walaupun brand lain, sile la impom... Ekceli sepanjang pregnant ni aku jarang pakai perfume. Sebabnye kalau bau sekejap2 tu blh je, tp kalau lama2 sgt terhidu bau perfume, jadi cam pening la pulak. Tapi kalau blh aku memang nak jugak perfume2 tu semua sebab aku cam rindu sangat pada bauan2 tersebut di kala dan saat ini..Cewah..Hahaha




No comments:

Post a Comment