LAVENDER'S STORY

LAVENDER'S STORY

Monday 18 May 2015

PREGNANCY PHOTOSHOOT

Berjaya jugak aku merealisasikan impian nak tangkap gambar sempena kehamilan kedua ni.. Bukan ape, bende yang jarang berlaku dalam hidup, so haruslah diabadikan ye dok? *Jarang ke? * Hehe..

Ok kisahnye begini..

Pada satu hari Jumaat yang indah, aku terbaca pasal promosi maternity/family photoshoot kat 1 facebook nih NicepixelStudio ... Pastu aku pun rajinkan la diri PM mintak details promosi.. Dia tulis kne book at least 3 hari sebelum tarikh yg kita pilih. Ni ha pekejnye 


Tapi kan, aku telah mintak org tu consider utk bagi aku tarikh secepat mungkin sebab waktu tu da aku da pegnen almost 38 weeks. Bukan ape, kang klu lambat2 terberanak la pulak kan... Nanti kalau da terberanak, x jadik la pregnancy photoshoot, ye doppp..Hahaha...Luckily, dia kata dia blh allocate photography session utk aku pada Sabtu itu jugak (sehari selepas booking). Baik sungguh hati dia itu..Alhamdulillah :) 

Dah deal ngan org tu, baru la aku kompomkan ngan En.Asben samada dia free ke x nk g studio mereka kat Bandar Baru Bangi. En.Asben pun kata OK..So dengan gumbiranya, aku bayar la deposit siap2..Slot utk family aku diorg allocate pada pukul 4.30 petang.. Yahuuu :)

**** Sabtu, 9/5/2015****


Sharp kol 4.30 petang kami da sampai kat lokasi tersebut. Studio tu terletak kat atas butik Mumdreams.. Kalau nak naik atas, kene masuk dalam Mumdreams tu dulu sebab tangganya kat dalam kedai. 

Masa kami sampai, ada 1 family tengah tunggu turn.. Sebabnye, ada 1 family sebelum diorg tu datang lambat x ikut waktu. Kan dah x memasal drag time customer lain.. Sabo je la nokksss... So sementara menunngu kami punye turn, kami duduk la rilek2 dalam kedai sambil tengok2 barang Mama/Baby yang berkenan di hati. Tapi x de pun beli apa2 sebab rasa cam semua da ada kot.... Heee..

Lebih kurang kol 5 barulah kami dapat naik studio utk sesi photography..

Ni antara pic yang sempat di amik.. Enjoice...











Sesi tangkap gambar lebih kuran 30-40 minit jugak la... Anak bujang aku tu dah la tengah aktif.. Payah jugak memula tu nak suruh dia beraksi..Tapi overall memang best..

Lepas selesai sesi amik gambar tu, customer kene tunggu 2-3 hari jugak la untuk pihak mereka emailkan semua pic yang berjaya di tangkap. Aku dapat 58 keping picture semuanya.. Kire OK la tu kan.. Pastu kene pilih la pic mana yang kita nak utk diorg print dlm saiz A4 & 4R... Tapi yang ni aku belom pilih lagi (as at the moment I am writing this entry)..

So Alhamdulillah misi utk buat maternity photoshoot berjaya!!! Yeeeehaaaa :)


No comments:

Post a Comment