LAVENDER'S STORY

LAVENDER'S STORY

Wednesday 17 January 2018

Kehilangan yang abadi

Hari ni hari Rabu, 17/1/2018

Minggu lepas, hari Rabu, 10/1/2018 kami sekeluarga kehilangan seorang ahli keluarga yang sangat baik. Terlalu baik.

Abang Ipar saya, Ahmad Azham bin Muhammad kembali menemui Allah, Sang Pencipta... :(

Beliau meninggal disebabkan kemalangan sewaktu dalam perjalanan nak hantar anak ke sekolah. Pada saya, kematian akibat kemalangan adalah sesuatu yang sangat tragis.. Sebab itu adalah pemergian tanpa apa-apa pesan, tanpa apa-apa tanda, untuk selama-lamanya...

Kereta arwah bertembung dengan treler. 

Dalam kereta tu ada 2 orang. Arwah Abang Ipar saya dan anaknya, Luqman...

Luqman patah kaki. Muka pun ada kecedaraan yang memerlukan jahitan dekat pipi. Tapi Alhamdulillah keadaannya x serius.

Arwah tinggalkan 3 orang. Seorang isteri, 2 anak kecil..

Kakak saya, isteri arwah sekarang sedang pregnant. Usia kandungan dalam 3 bulan camtu lebih kurang.

Anak mereka yang sulung tahun ni akan berusia 7 tahun. Umur dia waktu kejadian baru 6 tahun 10 hari sebenarnya.

Yang kedua baru 3 tahun. Semalam (16/1/2018) dia sambut ulangtahun ke 3.

Sedih.

Ini adalah "kehilangan" pertama dalam keluarga kami. Macam ni rupanya rasa kehilangan org yang sangat dekat ngan hati kita... Tapi sesedih-sedih saya, saya tau ada hati yang lebih berduka.

Anak-anak yang masih kecil tu mungkin blm faham lagi maksud sebenar kehilangan yang abadi ini.

Arwah abang ipar tu memang  tersangat baik. Seorang yang x pernah lokek dalam apa jua hal. Ayah yang sangat penyayang dan rajin melayan anak-anak. Suami yang loving & caring utk kakak saya. Ahli keluarga yg sangat best untuk kami semua.. Senang kata dia insan yang selalu memudahkan kerja orang lain.

Kami semua memang terasa betul  dgn permergiannya yang secara tiba-tiba ni.

Walaupun Allah pinjamkan dia sekejap je pada keluarga saya, tapi saya sangat bersyukur sbb dpt kenal org sebaik dia.

Semoga rohnya di masukkan di dalam kalangan orang beriman.

Dan semoga kita semua dapat berjumpa semula di syurga nanti...

Untuk kakak saya, saya doakan dia kuat. Semoga Allah gantikan kesedihan ini dengan kebaikan dan kegembiraan yang berlipat kali ganda di masa akan datang.

Semoga semua urusannya dipermudahkan.

Semoga anak-anaknya akan terus mendapatkan kasih sayang yang mecurah-curah, walaupun bkn dari insan yang bergelar ayah untuk waktu ini....

Allah sedang uji kita semua sebenarnya.... :(




No comments:

Post a Comment