LAVENDER'S STORY

LAVENDER'S STORY

Tuesday 19 June 2012

Dating kali pertama

Aku memang suka update blog ni lambat2 sikit..haha..saje bg bersawang2 sikit, pastu br kita bersihkan balik...;p

Ok, sile tgk tajuk...ni bukanlah kisah aku curang ke apa ke..bukan juga psl nk mengimbau kenangan 1st date ngan suamiku yg tercinta itu..hehe...tp klu cerita tu pun apa salahnye dok? ;p

back to the real story yg ingin diceritakan..Pada 13.6.2012 yg lalu, aku telah g ke Klinik Kesihatan Pasir Panjang utk wat scan...Kire nak dating ngan baby dlm perut utk pertama kalinye r kan..Mmg la sgt nervous & excited x hengat... Dupdap2 kot..

Aku ditemani oleh Mr.Hubby ku syg...dia mesti la kne ikut jugak..maklumla, dgn waktu kerja dia yg sgt2 fleksible tu, klu dia x temankan aku mmg aku patut merajuk 7-8 jam kot... So area kol 3 ptg kami telah tercongok kat situ...No giliran aku 2058... Kalau tgk no pesakit yg tgah terima rawatan (2051) supposedly x de r lama sgt kne tunggu kan..Ditambah pulak ngan jumlah pesakt yg x de r ramai pun, jg sepatutnye turn aku kne cepat la... Tp, kalau dah namanya klinik gomen, mmg la akan kne tunggu berjam gak...Dunno why... T______________T... nasib baik la ada org temankan..kalau x, mmg la blh naik hangin kan...

penjimatan kertas..hahaha


Setelah sejam lbey tunggu, turn aku pun sampai.. Mr. Hubby pun join masuk nk jumpe Doctor tu skali.. Doctor kira2, haritu kalau ikut kiraan baby aku da berumur 8w2d...Then kami proceed utk wat scan tuh...

Maha Suci Allah, mmg la sgt mengagumkan.. ada smthing yg berdenyut2 dlm rahim aku... doctor cakap klu ikut alat scan tu umur baby mmg lbey kurang 8minggu, sama la ngan kiraan manual tuh.. Kecik sgt, baru 1.6cm.... pastu aku tnye r Doctor samada jantung dia denyut2 x..Doctor pun bg zoom in sket kat mesin tuh & tunjukkan kat kami yg jantung baby berdegup normal... Dunno how to describe our feeling that moment... Seronoknye.... pastu doctor bg la tarikh appoinment utk scan akan datang...tp lambat lg, bila baby da 28 minggu kang...Ok, sumpah aku xsabar..dah plan ngan hubby da nnti tym baby 20w nk wat ultrasound kat klinik pvt..hehehehehe...da windu la kat baby dlm perut nih.... X sabar!!!!!




yg kecik dlm bulatan tu la my beloved baby

Semoga semuanya akan berjalan lancar...Ya Allah, permudahkanlah kehamilan ini & permudahkan lah jua saat kelahirannya nanti....Aminnnn....

O ye, sejak 2 menjak ni aku dah mula loya2...da start muntah2...da x ley hidu bau2 minyak utk goreng2/ tumis2 pe semua tu..cian sgt kat hubby..Tp nak at camne..harap2 dia faham...Lg 1, aku dah x ley hidu bau wangi2 semerbak ni..rs cam termuntah..Even bau bodyshower detol yg hubby aku suka tu pun aku da x ley cium..Nonono...hmm...skang sipmtom2 ibu mengandung da mula ketara... No comment on that ;p

No comments:

Post a Comment