LAVENDER'S STORY

LAVENDER'S STORY

Tuesday 26 June 2012

Mabuk mengandung...:'(

Kalau ikut kiraan, minggu ni baby dah berumur 10 minggu... Sejak 2-3 minggu yg lalu aku dah start muntah2..Walaupun x de r teruk sgt, but still tiap kali muntah tu mmg la perit woo... Tp org cakap ni la nikmat ibu yg mengandung...

Selalunya org cakap ibu ngandung ni kne morning sickness.. Tp utk kes aku, takde istilah morning..Loya tu dtg anytym sesuka hati dia..Kdg2 tgahari, kdg2 petang, kdg2 da area nk magrib2, kdg2 tu mlm pun ada...Hmm..ntahla...

Ni dah lama aku x masuk dapo masak utk En.Hubby..bukan pe, mmg xlalu la nk menghidu bau minyak ke ape ke..Nasib baik la En.Hubby faham & dia mmg rajin je masak2( tp ada je waktu2 yg dia tarik muka masam)...;p

Sekarang ni pun aku dah agak kurang mkn nasik..xde selera tgk nasik..blh kira la brapa kali je aku telan nasik dlm seminggu tu..selalunye aku amik la bnda2 lain utk ditelan mcm bihun tomyam ke, soto ke, roti jala ke, karipap, etc.. Tu pasal la kot last week punya medical check up tu berat aku dah turun 2kg..nsb baik x kne marah ngan nurse tuh...

Ni pun (dlm opis) jap td aku br je pas muntah..sakit gila tekak.. kdg2 tu bukan ada apa pun dlm perut..tp sbb nk muntah gak, kuarla air je beserta cecair kunin..bila cecair kuning tu kuar mmg la perit beb..pahit kot..ntah apa yg kuar pun aku xtau la...

Pepun aku harap bila habis 1st trimester ni semuanya akan OK balik... bulan depan dah bulan Ramadhan...kalau blh tu nk sgt dpt peluang puasa penuh...Tu r harap2nye aku dikurniakan kesihatan yg baik sewaktu proses kehamilan ni, lebih2 lg tym bulan Ramadhan kang..Aminnn... Kalau x, mmg sian la kat En.Hubby, kang die yg kne msk sahur, prepare juadah berbuka, dll..heee...Mmg la nampak mcm blh berilek2, tp sian kot...Dah la ni 1st tym nk sambut Ramadhan sbg suami isteri..dok gitu...?

Baby, sile jd budak baik kat dlm peyut Mama,k..i love u syg.... xsbr nk jumpe syg~~~  XOXO

No comments:

Post a Comment