LAVENDER'S STORY

LAVENDER'S STORY

Thursday 21 January 2016

Anak dah membesar :')

Syafi panggi pengasuh dia tu "Ibu".. Suami pengasuh tu pulak dia panggil "Abah".. Saje ikut gelaran yang anak2 pengasuh tu panggil mak ayah diorang...

Pagi semalam, masa hantar Syafi dekat rumah pengasuh tu, "Abah" tengah keluarkan motor dari garaj umah dia.. Syafi punye la excited sebab nampak Abah keluarkan motor, terjerit2 dia waktu dalam kereta nak suruh aku bukak pintu cepat2 sebab dia nak ikut Abah naik motor..Risau kena tinggal..

Abah datang kat kereta aku, tanye kenapa Syafi jerit2... Aku bagitaula Syafi nak ikut naik motor.. 

Abah : Syafi, Abah nak g pasar kejap, beli ikan..Syafi x boleh ikut... Syafi duduk rumah ye...
Syafi  : ...... (Angguk & senyum dalam kedaan yang terpaksa..Muka kelihatan sgt frust)


Siannye Syafi.... :(

Waktu tengok situasi yg berlaku tu, aku tetibe rasa cam sedih. Bukan sebab Syafi x dapat ikut.. Tapi lebih kepada sebak bile menyedari hakikat Syafi dah besar.. Dah boleh dengar arahan..Dah tau dengan sape dia boleh nak manja beriye, ngan sape kene control2 sikit.. Kalau Papa dia yang cakap camtu kat dia, kompom la dia meraung2 nak ikut jugak kan...

Umur Syafi tu hakikatnya baru 3 tahun walaupun fizikal dia besar macam umur 7 tahun..Hihi.. Kalau ngan kami, dia memang manja. Contoh kemanjaan dia ialah, kalau nk suruh aku buatkan susu tapi aku acah2 malas nak layan, dia akan cium pipi aku 10 kali..Pastu dia akan tarik tangan aku nak suruh aku bangun (kire wajib penuhi permintaan dia sebab dia dah cium aku 10 kali).. Pastu kang bile nak minum susu, nak mintak ditepuk2 la pulak..Sambil ditepuk2 tu, dia nak main2 siku kita.. Hahaha..Nampak cam gedik,kan..Tapi itulah perangai dia... Tapi bile kat rumah pengasuh, dia xde pun nak mintak ditepuk or nak main siku Ibu dia tu...


Sekarang dia punya pe'el nak mintak kita temankan dia sambung baring lagi sambil ditepuk2 setiap pagi.. Kalau dia buat perangan manje terlebih dia waktu hari bekerja, mmg aku jadi lintang pukang la kan.Mana nak melayan karenah dia, nak  kena uruskan Anas, nak kena siapkan bekal diorg, siapkan beg diorang, dan akibatnye kang yg paling payah ialah nak siapkan diri sendiri..Haha.. jadi kalau verangan nak pakai eye shadow mascara bagai tu sile mimpi tahun lain je la ye.. Kikikiki..

Jadi aku berazam, sebelum dia makin membesar, aku nak sayang dia banyak2 supaya dia tahu aku memang sayang dia sangat2...X mo marah2.. Xmo garang2.. Nanti kalau makin besar makin banyak perubahan yang akan berlaku secara semulajadi.. 

Nanti kalau asingkan bilik tidur camne la perasaan agaknye kan..Kalau antar dia kat sekolah kang pun mesti sedih..Apetah lagi kalau antar g sekolah asrama..Pastu nak lepaskan dia kawen kang mungkin perasaannnye lebih syahdu... Eh eh Mama dia ni memang suka pikir benda2 yg blm berlaku tau, pastu kang sedih sendiri..hahaha..Mama overrr :p

Ni aksi dia masuk dalam car seat adik dia.. Dah la nyebok masuk dalam tu, siap nak main mainan yg gantung tu lagi.. Haha..lawok2..No matter how old he is, he will always be my baby :')

I love u .Juta. Million. Billion. Trillion. Infinity....

No comments:

Post a Comment