LAVENDER'S STORY

LAVENDER'S STORY

Wednesday 20 January 2016

Membeli Drypers Murah

Anak2 aku buat masa ini memang pengguna Drypers. Anas sejak lahir memang itu je lampin pakai buang yang dia guna. Syafi pulak, masa kecik dulu pernah la jugak pakai brand lain..Tapi sekarang memang setia pakai Drypers .. (Best sebab selain faktor material yg digunakan,harga, kualiti , mudah diperolehi, etc, pengguna juga boleh kumpul point utk di redeem..Kang aku story pasal point Drypers kat entry lain,k)

Harga Drypers ni boleh dianggap affordable.. Tapi sejujurnya, kami memang hanya akan beli waktu offer SAHAJA. Dulu, masa awal2 GST dikuatkuasakan, tetibe harga Drypers kat semua kedai kelihatan sgt mahal di mata aku. Rasa nak nangis kot tengok harga Drypers. Selalu kami beli kalau offer RM 30.90.. Paling murah boleh dapat RM29.90... Tapi lepas GST dulu, asyik2 jumpe harga RM 31.90/ RM32.90 sewaktu offer.. Sedih weyh :( Bile ada 2 orang anak yg pakai lampin pakai buang, memang kos sara hidup agak meningkat..Siryes x tipu..(Semoga Syafi boleh buang air kat toilet la hendaknye lepas ni)

Jadi kalau jalan2 terjumpa kedai yg offer RM 30.90, memang En.Asben akan borong banyak2..

Tapi tapi tapi, aku telah menemui cara lain untuk mendapatkan Drypers pada harga yang lebih rendah berbanding sebelum GST dulu...Meh aku share..Sape x nak barang murah,kan

Aku bukanlah agent Drypers yg jual Drypers pada harga rendah..Nonono..Dan aku agak ragu2 dengan penjual Drypers murah yang berlambak2 kat Facebook. Bukan ape, da banyak kes pembeli tertipu..

Aku sekarang selalu beli Drypers kat Lazada. Rasanya macam dah 4-5 bulan kot aku beli Drypers kat website Lazada semata-mata. Yang pasti memang dah lama x beli kat kedai.

Cara nak beli kat Lazada ni pun senang je..G bukak website Lazada tu, search je lampin pakai buang ape yg dikehendaki, pastu beli lah. Yang bestnye kat Lazada ni, diorg selalu  buat harga promosi. Pastu kadang tu diorg bagi free delivery. Dan yang paling best, ada voucher. Kan berbaloi2 namanya tuh..

Sebagai pembeli, kita kena la bijak. Kalau time tu Lazada punye harga tengah x offer, x yah la gatal2 nak beli.Konsepnye beli la time offer sahaja.Mudah, bukan..Setiap bulan memang pasti akan ada offer..Kena rajin la tengok website diorg tu ha.. Pastu aku memang sentiasa letak alamat penghantaran ke alamat opis aku ni. Jadi memang dah beberapa bulan ni staff2 opis pun da tau aku beli Drypers secara online..Hihik :)

Sejak beli kat Lazada ni, kalau kedai buat promosi harga RM30.90/pek pun aku rasa offer tu mahal.. Sebabnye, kalau beli kat Lazada, aku akan beli kalau dia boleh offer paling-paling RM 28/pek.. 

Minggu lepas pun aku beli lagi..Yang latest ni paling best..Cuma RM 59.00 untuk 3 pek. So aku beli la 6 pek terus (2 kotak).. Harga total lepas kena delivery charge & tolak voucher adalah RM 125.80.. Kiranya harga dia jadi RM20.96/pek.. Memang murah banyak,kan. Even ada delivery charges pun, still dapat harga yang murah..Nampak tak?Nampak x?

Diorang punye delivery service so far aku amat puashati. Xpernah lagi lewat daripada tempoh waktu yang diorang anggarkan. Lagi awal sampai kat tangan aku pun pernah..Alhamdulillah

Sekarang aku dapat tahu ada jugak trusted website lain yg jual Drypers pd harga rendah, contohnye dekat 11street. Actually aku x pernah lagi try beli kat situ. Nantila bile stok Drypers anak2 dah berkurang kang boleh la kot try usha website tu pulak..Kang kite compare harga ye.. Mana tau harga lebih berbaloi kan... 



Marilah berjimat:)


No comments:

Post a Comment