LAVENDER'S STORY

LAVENDER'S STORY

Tuesday 5 January 2016

"Anniversary Couple???"

5.1.2016

Pada tarikh ini, 11 tahun yang lalu (5.1.2005), aku secara rasminye telah merelakan jiwa menjadi penghuni dalam hati En. Asben..Tapi time tu belum kawen lagi la.. Baru couple je..Kelihatan seperti gedik di situ, bukan..Hahaha..

Camne memori berkasih dolu2? Iye, walaupun bende ni berlaku dah 11 tahun, tapi ia masih segar dalam ingatan

En.Asben adalah kawan aku masa kat Matrix dulu.. Yup, just friend.. Tapi kire kawan yang agak rapat la..Blh share bermacam stori dgn dia.. Stok2 gepren lama dia pun aku tau.. Tapi kami waktu kawan dulu bnyk citer psl bende2 yg simple.. Hobi, interest, sharing knowledge, borak bende remeh2,etc.. Most of the time memang kami kawan thru "panggilan 3 second".. Blh baca kat entry nih---> Panggilan 3 Saat

Selepas berkawan berbulan2 lamanya ( x silap aku 8 bulan), dia mule jadi cam pelik2..Haha..Pelik2 tu di sini membawa maksud cam org nak luahkan isi hati tapi memalu/cuak2 takut kene rejek..LOL

Memule tu,a week before new year, dia dah  dia ajak aku keluar pada 1.1.2005.. Tapi last minit x jadik sebab dia demam teruk. En.Asben ni blh dikatakan anak yg manja la jugak..Bile demam dia nak ada Mak dia.. So hari Jumaat minggu tu dia balik kampung dia..Jadi, hari Sabtu (1.1.2005) yg kononnye nak jumpe aku kire cancel la...Tarikh tu aku keluar jalan2 g Sunway Piramid main ice skating ngan kawan aku i.e Yaza & Tun..Hahaha..lawak je kcu org lain dating...

Tapi En.Asben buat request kat aku supaya blh jumpe dia pada hari Ahad (2.1.2005) sekembalinye beliau dari kampung.. Aku ok je sebeb aku mmg xde buat ape2 weekend tu.. Aku ajak Yaza temankan aku jumpe dia...Jumpe kat KL area Central Market..

Pastu jalan2 la area Masjid Jamek, Mydin, etc... O ye, dia datang ngan member dia Daus..diorg naik motor.. Aku ngan Yaza ni naik bas.. Lepas abis jalan2, dia antar la aku naik bas..otw nak naik bas tu, dia cakap something kat aku...

En.Asben: Awak,erm..erm...
Aku: Ape?
En.Asben: Erm... 143
Aku : ???Ape tu??
En.Asben : Ala..143..awak tak tau ke 143 tu?
Aku : Ntah..tatau...
terus la muke beliau terkulat2..Ok, time tu memang lawok..Haha

***bas pun jalan**

Of course la aku tau 143 tu stand for " I love You" tapi haruslah nak buat2 tak paham.. Dah kenapakan nak mengayat aku dgn cara sedemikian??Kihkihkih.. Pastu aku buat tak paham je wlwpun dia mcm mengharap aku lebih memahami

3.1.2015

Aku g library matrik, ada keje sikit.. Balik library tu, dia cakap dia nak jumpe aku..Dia tunggu depan library.. Cewah situasi studeng sgt la kan... Dia cakap kat aku, dia nk jd someone special pd aku.. Waktu tu, aku gelak2 je r sbb rasa cam awkward la situasinye. Dah la selama ni kitorg cam hu ha hu ha, tetibe je nak cakap bende2 camtu kan..

Aku : Awak ni siryes ke memain?
En.Asben: Bnyk bnde kite blh gurau2, tp bab ni sy betul2..Sy serius....

**Time tu aku tau dia serius sebab dia siap cakap dgn muka yg serius sgt..Tak pernah dia buat muke serius cenggitu sepanjang aku knl dia, buat waktu itu**

Aku : Erm...nnti saya fikirkan dl,ye..
En.Asben : Awak x percaya saya ke?Awak ingat saya main2 eh?
Aku : X lah, bukan camtu..Cuma saya nak sikit masa carik keikhlasan....

Cewah..ayat sgt tau nak carik keikhlasan..Bahahahahaha :D

Balik bilik mlm tu, aku pikir pro & cons.. Aku bukan ape, aku ni jenis yg klu dah couple, aku mmg niat nk terus spi kawen...Aku bukan suke nak membazir masa bercintan cintun for fun.. Aku x rasa aku bersedia untuk kecewa untuk kesekian kalinya.. Jadi, pada aku, kalau nak couple, maksudnye kne bersedia utk jadi ikhlas , dan sedia untuk bersama sampai bila2.. Couple pada aku bukan tiket untuk ko bereksperimen nak kenal pasangan semata2.. Lagi satu yang aku pikir, bahaya gak couple ngan lelaki ensem (Hahahahahahaha)..Sebab tau je r, possibility utk curang tu sentiasa ada,kan..

Pikir punye pikir, aku buat decision.. We never know until we give a try, kan.. Dia kawan baik aku... Aku x nak hilang kawan.. In fact, aku mmg suka kat dia pun sebenarnya, cuma b4 tu aku sentiasa ingatkan diri untuk jaga limit perasaan tu.. So bile dia dah berani luahkan isi hati dia, ape slhnye aku pun bagi peluang kat diri aku jugak,kan..Hahahaha

4.1.2005 almost tiada panggilan 3 saat daripada dia.. Maybe dia saje nak bg aku peluang pikir.. Seriously, sunyi yg amat bile x dpt panggilan 3 second dari dia..

5.1.2005

Aku bagi dia surat.. Dalam surat tu aku tulis semuanya sebab x reti + malu nak meluahkan ape yg nak dicakap..

So kire official tarikh 5.1.2005 tu kami declare as couple.. Getisss sgt kan...Haahaha

But Alhamdulillah, hari ini, dia memang sah jadi suami aku.Dah ada 2 anak pun..Alhamdulillah..Alhamdulillah..

Kalau kawen dari dulu pastu terus dapat anak, anak da darjah 5 kot..Kuikuikui ;p

Sesungguhnya perancangan Allah itu adalah yg terbaik. Aku berjaya memenuhi impian aku untuk mengahwini lelaki yg aku cintai. Bercinta ngan dia, bertunang dgn dia, berkawen pun dgn dia..Hahaha..Jadi, bolehlah dianggap tiada masa, tenaga, air mata dan wang yang terbuang begitu sahaja..

11 tahun yang sgt indah.. Ada masa gembira, ada masa sedih..Tapi aku tahu dia sentiasa ada untuk aku.. Itulah namanya kehidupan,kan..

Dan aku berharap dapat bersama dia sampai syurga... Amin


Ni antara gambar yg di ambil masa keluar kat KL pada 2.1.2005 tu..Time ni belum declare lagi.. Muka tu bebudak sangat :p

Anyway, "Happy Anniversary Couple" yg ke 11, Husband.. I love u to the moon and back, to the moon again, and back again, and again, and again, (repeat 1000 times) non stop :)






No comments:

Post a Comment